Min middag igår

Jo på tal om det, skrev p facebook att jag skulle berätta om min middag om den blev god. Den blev supersmarrig ska jag tala om! Tack för att du påminde mig Louise! ;)

JAg gjorde en pastagratäng med skinka, broccoli och spenat. mumma!
Nu tänkte jag faktiskt vara så duktig att jag skriver upp receptet här, fast utan mått för det vet jag inte. ;)

Pastagratäng m. broccoli, skinka och spenat.
Ingredienser:
Pasta (valfri kokt)
skinka
Broccolibuketter (jag använde frysta som jag tinat)
Hackad spenat (också här köpt fryst och upptinat.)
Creme fraiche
matlagningsgrädde
ev. mjukost med bacon och pepparsmak.
peppar, salt, ostkrydda
ost

Ugn 225C. lägg ett tunt lager pasta i botten av en form. Häll över broccolibuketter. Blanda lite matlagningsgrädde med mjukosten så det blir lätt att fördela över broccolin, vill du inte ha mjukost så häll bara lite matlagningsgrädde över. Salta och peppra samt strö ostkrydda över. Har du inte ostkrydda så strö lite parmesanost över istället. Strimla skinkan och lägg över. blanda den hackade spenaten med creme fraiche, salta och peppra och lägg över skinkan. Strö över lite ostkrydda. Lägg på ett lager pasta, häll matlagningsgrädde över och strö på ost. (morfars brännvinsost är gott) In i ungen tills osten är gyllenbrun, ta ut, vänta fem minuter så den hinner sätta sig. Färdigt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0