Så himla

HAhaHA såg precis katten gå runt med en burk i munnen. det såg lite roligt ut. Iaf det var inte så jag hade tänkt börka (HAHA) inlägget. Jag hade tänkt börja med att säga att mycket har hänt i helgen. eller ja. :P
I fredags var det fika hemma hos mig kl 18 för karlsson/ekholms familjen. MYCKET trevligt! :) Bakade både banankaka och cornflakeskakor. Mumma! Efter att de hade farit sin väg så blev det en tur till en annan Karlsson, nämligen min faster som ville ha lite fransk manikyr på sina långa naglar. Sånt tycker jag ju är kul så dit for vi för att grejja med detta. Deras hund är ju så himla go! Jag verkligen tycker om honom så mycket så mycket! Han skulle sitta i mitt knä hela tiden. Detta är inte en knähund utan en hund av normal storlek, dvs inte liten, men inte extremt stor. haha. Världens bästa hund! På lördagen var det ju tänkt att jag skulle med till Trollhättan på möte, men icke sa Nicke. Eftersom jag skulle upp rätt tidigt på söndagen så kändes det inte så bra att komma hem försent. Man vet ju aldrig hur sent det kan bli liksom.. ;) Istället satt jag en stund med lite examensarbeteläsning medan älsklingen var nere och grejjade i kåken sedan blev det kvällsmys för hela slanten! :D Det gillade jag. MYCKET! haha. På lördagen blev det tidig uppstigning, skulle vara hemma hos min kära mamma halvelva för då skulle det bli morsdagbrunch. Hon fick blommor och choklad av mig! eh. och sötnosen också förstås. ;) Iaf tiiiidigt gick jag upp för att duscha och greja och göra mig iordning. Jag duschar inte på fem minuter. Jag är inte en sån människa. Spelar ingen roll om jag ska ge mig den på att duscha på fem minuter så fixar jag inte det. jag vet inte varför. Rekordet är på åtta och då var det i princip in i duschen ut ur duschen. Undrar om det är bara för att jag gillar att sjunga när jag står där. Är ju alltid så himla bra akustik i badrum. Också nåt som jag har funderat över hur det kan vara. MEN det var inte det jag pratade om nu.

Alltså jag gick upp tiiiidigt ungefär vid nio. Tog en dusch (en lång dusch enligt er, normal enligt mig, nämner ej hur lång tid det var) och fixade håret, sminkade mig och satte på mig lite fina kläder. Kl 10 (!) gick älsklingen upp för jag sa då till honom OM du ska duscha är det bäst att du sätter fart. (JA vi blev typ tio minuter sena pga honom, FÖR EN GÅNG SKULL! annars brukar det vara jag som tar tid på mig... :P)

Det var en väldigt god brunch.

Sen vart det hem läsa examensarbete åt mina vänner, sen blev det fika uppe på sommarhemmet med Sötnosen föräldrar och hans kära mot fick blommor och ett par trisslotter av oss. Det var riktigt mysigt där uppe med riktigt goa räkmackor. Sen efter det fikat, så blev det ytterligare lite fika här hemma hos oss. :) En mysig helg har jag haft med andra ord! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0