Nytt recept!

Jag har testat en ny maträtt! Eller ja, en ny version av en tidigare kanske man skulle kunna säga.

Jag gjorde ugnsbakade grönsaker igår och vantligtvis brukar jag använda mig av morötter, potatis, palsternacka, lök och ibland rotselleri och kålrot. Förra gången testade jag rödbetor också som blev grymt gott.

I alla fall, den här gången tog jag zucchini, lök, blomkål och paprika, oljade in dem med olivolja och pepprade och hade dem sedan i ugnen, 15 minuter i 250 grader. När jag sedan tog ut grönsakerna så smulade jag över fetaost och slängde på några svarta oliver. Blev så himla gott! Paprikan + fetaosten + olivern var helt fantastiska ihop! Till detta smarriga körde jag på stekt fläskkotlett med chili. ;) synd att jag inte tog någon bild. ://

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0